نوشته شده توسط : نجوا ترکی

هارمونيکا يا همان سازدهني چند وقتي است که در کشور رواج گرفته و به دليل سادگي حمل و زيبايي و گوش نواز بودن در ميان هنرآموزان بسيار محبوب شده است. در اين مقاله به شما مي گوييم که اصلا هارمونيکا چيست و از کجا با بهترين قيمت خريداري کنيد؟

هارمونيکا چيست؟

در ويکي پديا مي خوانيم که: سازدهني يا هارمونيکا (به انگليسي: Harmonica) جزو سازهاي بادي است و در خانواده? سازهاي زبانه آزاد (Free Reed Instruments) قرار مي‌گيرد.  توليد صوت در اين نوع سازها نتيجه ارتعاش يک زبانه (Reed) از جنس فلز است که تنها يک سر آن به بدنه ساز متصل شده و انتهاي ديگرش مي‌تواند آزادانه حرکت کند. به ارتعاش درآمدن اين زبانه‌ها در اثر عبور جريان هوا موجب توليد صداي ساز مي‌شود.

انواع مختلف هارمونيکا بطور ريز:

1) کروماتيک

2) دياتونيک

3) ترمولو

4) اکتاو

5) ارکسترا

اما ساز دهني ها بر اساس قابليت هاي مختلف و جنس صدايشان به 3 دسته ي دياتونيک،کروماتيک و ترمولو تقسيم بندي ميشوند:

Diatonic harmonicas-1-سازدهني دياتونيک

معمول ترين سازدهني براي سبک هاي pop,blues و folk دياتونيک ميباشد. به لطف وجود تکنيک بندينگ (Bending) ، نوازنده مي تواند برخي از فواصل نيم پرده را نيز که در حالت عادي جزو نت هاي سازدهني دياتونيک نيستند اجرا نمايد و در واقع استفاده از اين تکنيک براي نواختن سازدهني دياتونيک امري بسيار متداول مي باشد . همچنين اگر نوازنده اي بر تکنيک Overbending هم تسلط پيدا کند ، مي تواند ساير فواصل کروماتيک را با اين نوع سازدهني اجرا نمايد و در واقع نت هاي گام کروماتيک (Chromatic Scale) را بر روي سازدهني دياتونيک بنوازد . البته اين تکنيک از تکنيک هاي پيشرفته نوازندگي محسوب مي شود که تسلط يافتن بر آن قدري دشوار است. سازدهني دياتونيک يک انتخاب عالي براي مبتدي هاست و بيشتر مربي ها سازدهني 10 سوراخه دياتونيک را براي شروع توصيه ميکنند.

ادامه توضيحات را در لينک زير بخوانيد:

هارمونيکا چيست؟ از کجا با بهترين قيمت خريداري کنيم؟



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

ممکن است والدين در اوايل شروع ويولن زدن بچه ها به خاطر توليد صداي تيز و نابهنجار، آنها را دلسرد کنند اما بعد از چند سال آنها از شنيدن صداي ويولن فرزندانشان لذت ميبرند و به آنها افتخار ميکنند. به هرحال قبل از شروع ويولن زدن نکاتي وجود دارد که بايد بدانيد.

1-براي مدت طولاني، نواختن شما صداي مشابه فيلمها ندارد

 مسلما در ابتداي کارتان، صداي ويولن زدن شما خيلي عالي بنظر نميرسد. همچنين شايد با نحوه ي نگهداشتن آرشه در دستتان راحت نباشيد ، اگر چه بعدها به آن عادت خواهيد کرد. بنابراين بدليل بد نگه داشتن آرشه در دستتان در روزهاي اول با صداي خراش مانندي مواجه ميشويد که شبيه وز وز کردن پشه ها نزديک گوشتان است.

2-ويولن شما در بعضي موارد پرسروصداست

حتي ويولونيست هاي حرفه اي هم گاهي اوقات متوجه ميشوند که صداي ويولن آنها خشن و پرسروصدا است. در اين حال به نحوه ي در دست گرفتن ويولن و حفره هايي که صدا از آنجا توليد ميشود نگاه کنيد. هنگام نواختن، ويولن بسيار نزديک به گوش چپ است به همين دليل بسياري از ويولونيست ها بعد از مدت طولاني، با گوش چپشان صدا را نميشنوند بخاطر اينکه صدا بسيار نزديک گوششان است. ويولونيست ها بخصوص هنگاميکه انفرادي کار ميکنند، سعي ميکنند تا آخرين صندلي سالن کنسرت هم صدايشان را بشنوند. پس اين صداي تيز و خراش مانند را فقط خودشان ميشنوند و بخاطر تاثير صداي تعديل کننده در سالن، تماشاگران فقط موسيقي زيبايي ميشنوند.

براي مطالعه ادامه متن لينک زير را در مرورگر خود باز کنيد:

5 نکته مهم قبل از شروع يادگيري اصولي ويولن



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

سازدهني يا همان هارمونيکا داراي دو نوع دسته بندي است. يک دسته بندي 5 تايي و يک سه تايي. در اين مقاله انواع سازدهني را به شما معرفي مي کنيم و توضيح مي دهيم که سازدهني دياتونيک چيست و آيا واقعا براي شما مناسب است؟

انواع سازدهني

انواع مختلف سازدهني بطور ريز:

1) کروماتيک

2) دياتونيک

3) ترمولو

4) اکتاو

5) ارکسترا

اما ساز دهني ها بر اساس قابليت هاي مختلف و جنس صدايشان به 3 دسته ي دياتونيک،کروماتيک و ترمولو تقسيم بندي ميشوند.

سازدهني دياتونيک يا Diatonic

معمول ترين سازدهني براي سبک هاي pop,blues و folk دياتونيک ميباشد-به خاطر استفاده گسترده از اين نوع سازدهني در موسيقي بلوز ، به آن سازدهني بلوز (Blues Harp) نيز گفته مي شود. سوراخ هاي اين سازدهني حالت دو رديفه ندارد و هر سوراخ سازدهني هم با عمل دمش و هم با مکش به صدا در مي آيد. دو نوازنده Howard Levy و Carlos Del Junco تکنيک overblowing را با استفاده از يک دياتونيک 10 سوراخه گسترش دادند-رايج ترين نوع اين سازدهني در حال حاضر مدل ده سوراخه اي است که بر اساس الگوي ريشترو با استفاده از نت هاي گام دياتونيک ماژور کوک مي شود . به اين نوع سازدهني ، سازدهني دياتونيک استاندارد نيز گفته مي شود يعني سازدهني دياتونيک 10 سوراخه با کوک ريشتر و با گام ماژور.

سازدهني دياتونيک يک انتخاب عالي براي مبتدي هاست و بيشتر مربي ها سازدهني 10 سوراخه دياتونيک را براي شروع توصيه ميکنند.

Hohner 1896 Marine Band 10-hole diatonic harmonica يک انتخاب عالي براي مبتدي ها است. برندهاي Marine توسط نوازندگان بلوز هارپ بزرگي مثل Sonny Boy Williamson, Little Walter و بسياري ديگر استفاده شده است.

Lee Oskar Harmonic Minor Harmonicaتعدادي کليد براي تنظيم، جهت زدن سبک هاي gypsy jazzو Eastern folkو ديگر ژانرهاي بسيار ساده تر از دياتونيک استاندارد تنظيم شده دارد. اين سازدهني يک شانه ي پلاستيکي صاف دارد که نسبت به شانه هاي چوبي براي بسياري از نوازنده ها براي لب ها بسيار راحتتر است.

ادامه توضيحات را با کليک بر وري لينک زير بخوانيد:

سازدهني دياتونيک چيست؟ از کجا با بهترين قيمت خريداري کنيم؟



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

امروزه سازهاي flutes, pianos, guitars, organs, drums, pipes, bugles و غيره وجود دارد. اينها موسيقي ماندگاري توليد ميکنند که ميتوانند روح بيمار را ارتقاء بخشند. اين ابزارها به برقراري ارتباط بين ذهن و بدنتان کمک ميکند و احساسي فوق العاده در شما ايجاد ميکند. در اين مطلب دشوارترين سازهاي موسيقي براي يادگيري را به نقل از مجله معتبر ليستاکا به شما معرفي مي کنيم. 

10- درام Drums

درام-طبل- جزء ابزارهاي موسيقي ضربه اي است. آنها حداقل يک پوسته دارند که پوسته ي درام-drum skin- ناميده ميشود. طراحي اوليه ي درام بدون تغيير مانده است و قديمي ترين ابزار موسيقي جهان است. Diembe نوعي درام است که ميتوان با يک درامر آن را نواخت در حاليکه انواع ديگر مثل bongo drums و timpaniبه 2 يا چند نوازنده نياز دارد. نوازنده هاي جاز، درام هايي را ترجيح ميدهند که تکان و طنين بالايي داشته باشد درحاليکه نوازنده هاي راک، درام هايي را ترجيح ميدهند که صداي بلند وخشکي داشته باشد. قرن ها پيش از درام حتي در مراسم مذهبي نيز استفاده ميکردند.

point ico   مدت زمان يادگيري متوسط: حدود 18 ماه

9-آکاردئون ACCORDION

آکوردئون يک ساز بادي شستي‌دار با سطح مورب متحرک در دو طرف و بدنه فانوسي است. اين ساز را نوازنده بين دو دست خود مي‌گيرد که در ميانه? آن، مجاري هوايي قرار دارند که با باز و بسته شدنشان توسط نوازنده، صدا توليد مي‌شود. در يک سمت صفحه ‌کليد کوچکي تعبيه شده‌است که کليدهاي آن وظيفه کنترل ورود هوا به مجاري را دارند و در سمت ديگر جعبه طنين قرار دارد که آن نيز معمولاً دکمه‌هاي مخصوص خود را دارد. آکاردئون در اروپا، شمال و جنوب آمريکا معمولا در موسيقي folk استفاده ميشود.

point ico   مدت زمان يادگيري متوسط: حدود 20 ماه

8-گيتار کلاسيک CLASSICAL GUITAR

7-پيانو piano

ادامه متن را با مراجعه به لينک زير بخوانيد:

10 تا از سخت ترين سازهاي موسيقي از لحاظ يادگيري



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

سازدهني يا همان هارمونيکا داراي دو نوع دسته بندي است. يک دسته بندي 5 تايي و يک سه تايي. در اين مقاله انواع سازدهني را به شما معرفي مي کنيم و توضيح مي دهيم که سازدهني ترمولو چيست و آيا واقعا براي شما مناسب است؟

انتخاب سبک خودتان

در ابتدا شما بايد به دنبال سبک مورد علاقه تان بگرديد: سبک هايي چون: JAZZ – BLUES -0 POP/IRANI – ROCK – COUNTRYT – TRADITIONAL – CLASSIC …

1- اگر با گوش دادن به سبک هاي زير بيشتر جذب موسيقي شده و حال خوبي پيدا ميکنيد بهتر است شما هارمونيکاي کروماتيک را براي آغاز انتخاب کنيد: pop – pop/irani – traditional – classic – jazz – folk

2- اگر سبک مورد علاقه شما در سبک هاي زير است بهتر است براي شروع از هارمونيکاي دياتونيک استفاده کنيد: blues – country -western – pop & rock – jazz – folk

3- اگر سبک مورد نظري در ذهن نداريد و عاشق اين ساز شده ايد بهتر است از هارمونيکاي کروماتيک شروع کنيد.

سازدهني ترمولو يا Tremolo

بارز ترين ويژگي ظاهري اين نوع سازدهني سوراخ هاي دو رديفه آن است. در سازدهني ترمولو هر سوراخ سازدهني تنها با عمل دميدن هوا Blow– يا مکش هوا -Draw- صدا توليد مي کند و اگر نوازنده هر جفت سوراخي را که بر روي هم قرار دارند -يک سوراخ از رديف بالا و يک سوراخ از رديف پايين- به صورت همزمان بنوازد -که معمولا به همين شيوه نواخته مي شود-، ارتعاش همزمان زبانه ها –Reeds- يا تيغه هاي فلزي اين دو سوراخ -که با اختلاف اندکي نسبت به يکديگر کوک شده اند- صداي دوگانه و لرزاني توليد مي کند که با عنوان Tremolo Effect از آن ياد مي شود.به اين ساز دهني اکو-echo harmonicas- هم ميگويند. اين ساز دهني در موسيقي هاي پاپ و راک آسيايي استفاده ميشود.

Suzuki 2 Timer Tremolo Harmonica در مدلهاي نت 21و24 در دسترس است و تن هايي مانند صداي گرم آکوردئون توليد ميکند همچنين ميتواند حالتهاي جذابي به ملودي هاي country, pop و folk بدهد.

از کجا خريد کنيم؟

ادامه اين متن را با کليک بر روي لينک زير بخوانيد:

سازدهني ترمولو چيست؟ از کجا با بهترين قيمت خريداري کنيم؟



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

در ادامه آموزش هاي کاربردي سنتور، در اين مقاله انواع سنتور جهت يادگيري را به شما معرفي مي کنيم و ليستي از جديدترين قيمت هاي سنتور (که هر روز در حال تغيير هستند!) را دريافت مي کنيد.

سÙ?تÙ?ر

قيمت

اينکه شما يک سنتور مبتدي نياز داشته باشيد يا حرفه اي، تاثير زيادي بر روي انتخاب شما دارد. بعنوان مثال نگاهي به ليست قيمت هاي زير بيندازيد:

بطور کلي قيمت يک سنتور مبتدي مناسب بين 600 هزار تا 2 ميليون تومان است و سنتور هاي حرفه اي گاها تا 6 ميليون تومان قيمت دارند. هر چند توصيه مي کنيم اگر واقعا به سنتور علاقه داريد، درگير قيمت نشويد و کيفيت را در درجه اول قرار دهيد. در تعيين قيمت سنتور يکي از مهمترين فاکتورها، نوع چوب است. چوب گردو و آزاد از ساير چوب ها بهتر و گران تر هستند هر چند اخيرا تعداد فروشندگاني که چوب هاي بي کيفيت که پس از مدتي انحنا پيدا مي کنند را به نام چوب گردو به هنرآموزان مي فروشند.

مارک ها

همانطور که چندين بار تاکيد کرديم، هيچ حساسيتي روي مارک سنتور نداشته باشيد و هدف از قرار دادن اين تيتر فقط شناساندن مهرهاي مختلف ساز سنتور است. مارک هايي مثل سالاري، صادقي و عليزاده نسبت به بقيه معروف ترند ولي هيچ دليلي بر کيفيت بهتر آنها وجود ندارد و سنتوري که مي خريد بايد فاکتورهايي که در اين مقاله گفته شده است را دارا باشد نه مارکي مشخص!

ادامه متن را با مراجعه به لينک زير بخوانيد:

معرفي انواع سنتور جهت يادگيري+ ليست جديدترين قيمت ها



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

سازدهني يا همان هارمونيکا داراي دو نوع دسته بندي است. يک دسته بندي 5 تايي و يک سه تايي. در اين مقاله انواع سازدهني را به شما معرفي مي کنيم و توضيح مي دهيم که سازدهني کروماتيک چيست و آيا واقعا براي شما مناسب است؟

انواع سازدهني

انواع مختلف سازدهني بطور ريز:

1) کروماتيک

2) دياتونيک

3) ترمولو

4) اکتاو

5) ارکسترا

اما ساز دهني ها بر اساس قابليت هاي مختلف و جنس صدايشان به 3 دسته ي دياتونيک،کروماتيک و ترمولو تقسيم بندي ميشوند

سازدهني کروماتيک يا Chromatic

سازدهني کروماتيک قادر به توليد صدا و تاثير بسيار قوي است و بسياري از نوازندگان بلوز هارپ مانند Little Walter, Rod Piazza و George “Harmonica” Smith از کروماتيک ها براي توليد تن هاي قوي استفاده کردند. نوازندگي با کروماتيک سختتر از سازدهني دياتونيک است، پس ما به مبتدي ها توصيه ميکنيم از يک سازدهني دياتونيک کار خود را آغاز کنند. اگر کارتان را از ساز دهني دياتونيک شروع کنيد باعث ميشود که راحتتر به سازدهني کروماتيک برسيد.

از کجا خريد کنيم؟

دقت کنيد که سه مارک هوهنر، سوزوکي و سيدل در اولويت خريد قرار دارند. اولا که به هيچ وجه سازدهني را از بازار خريد نکنيد. براي خريد، سه چهار مدل بسته به بودجه تان و ظاهر دلنشين، از بين سه مارک گفته شده انتخاب کنيد. سپس به بازار برويد و صداي آنها را تست کنيد ولي نخريد! بعد از انتخاب سازدهني خود از طريق يکي از وب سايت هاي زير اقدام به خريد اينترنتي کنيد. اين وب سايت ها عمدتا محصولات را بصورت کاملا اورجينال و با ضمانت به شما مي فروشند:

...

براي مطالعه ادامه متن لينک زير را در مرورگر خود باز کنيد:

سازدهني کروماتيک چيست؟ از کجا با بهترين قيمت خريداري کنيم؟



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

در ادامه آموزش هاي کاربردي گيتار، در اين مطلب 2 تا از بهترين و جديدترين خودآموزهاي گيتار فلامنکو را به شما معرفي مي کنيم. دقت کنيد که براي يادگيري تا سطح متوسط، تقريبا نيازي به کلاس نداريد و بصورت خودآموز با همين بسته ها مي توانيد در مدت حدود 3 ماه راه بيفتيد. نهايتا بعد از اتمام، مي توانيد براي رفع اشکال يک جلسه خصوصي با يکي از اساتيد آموزشگاههاي گيتار کلاس برويد.

1- بسته خودآموز استاد صادق مرادي (مقدماتي-متوسط)

گيتار-فلامنکو-درنا

کاملترين و جديدترين بسته آموزشي گيتار فلامنکو به زبان فارسي که توسط استاد صادق مرادي در 3 دي وي دي در اختيار هنر آموزان و علاقه مندان به اين سبک گيتار قرار گرفته است. در اين آموزش همه آنچه که نياز است بدانيد همانند کلاسهاي آموزشي به شما آموزش داده ميشود و ميتوانيد با بارها ديدن و تکرار کردن با آن استاد شويد:

  • آموزش کاربردي تئوري موسيقي به زبان ساده
  • به همراه نرم افزار هاي کاربردي براي Android , iOS, PC
  • نرم افزار هايي نت نويسي و نت خواني ، مترونوم ، تيونر و کوک ساز و نرم افزار هاي شبيه ساز ، تمرين و آموزش گيتار و …
  • به همراه مجموعه آکورد هاي اصلي و فرعي گيتار
  • مجموعه اي از شيتهاي نت در قالب پروژه هاي قابل ويرايش
  • و …

براي مطالعه ادامه متن بر روي لينک زير کليک کنيد:

2 تا از بهترين و جديدترين خودآموزهاي گيتار فلامنکو



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

در اين مقاله 4 تا از بهترين و جديدترين اپليکيشن هاي رايگان براي آهنگسازي در گوشي هاي هوشمند اندرويد را براي دانلود در اختيار شما قرار مي دهيم. هر چند دقت کنيد که تا به حال هيچ نرم افزار گوشي هوشمندي براي آهنگسازي حرفه اي ساخته نشده و به هيچ وجه اين برنامه ها توانايي هاي برنامه هاي کامپيوتري را ندارند.

1- نرم افزار  Walk Band

نرم افزار گوشي اندرويد

در حال حاضر محبوب ترين و پرطرفدارترين اپليکيشن آهنگسازي اندرويد در تمام دنياست. امتياز 4?5 از 5 را در گوگل پلي کسب کرده است و عمده امکانات آن رايگان مي باشد. ده ها ابزار شامل پيانو، درامز، گيتار و … را براي آهنگسازي دارد و صداها کاملا بصورت واقع گرايانه در آن شبيه سازي شده اند. حتما آن را تست کنيد.

براي آشنايي با ساير نرم افزار ها و دانلود آنها بر روي لينک زير کليک کنيد:

4 تا از بهترين نرم افزارهاي حرفه اي آهنگسازي در گوشي اندرويد



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

يک پيانو خوب در هر خانه اي ميتواند منبع آموزش و سرگرمي براي کل خانواده باشد. يک پيانو باکيفيت براي يادگيري تکينيک، ضروري است. ابتدا بايد مشخص کنيد که چه نوع پيانويي با نيازهاي شما مطابقت دارد و با کمي تحقيق و تجربه ميتوانيد پيانو مناسبتان را پيدا کنيد.

مراحل خريد پيانو

مرحله ي اول: گزينه هايتان را بشناسيد

1-در مورد بودجه تصميم گيري کنيد: در حاليکه هميشه وسوسه برانگيز است که ارزانترين گزينه راانتخاب کنيد اما بهتر است يک وسيله ي باکيفيت بخريد تا سالها از پيانو زدن با آن لذت ببريد نه اينکه يک پيانو نامرغوب بخريد. 

2-مشخص کنيد چه مقدار فضا براي قرار دادن پيانو داريد: بهترين پيانو موجود در جهان هم اگر مناسب خانه ي شما نباشد يک انتخاب اشتباه است. ابتدا تصميم گيري کنيد که کجا پيانو خود را ميگذاريد و اندازه گيري کنيد تا مطمئن شويد چيزي که ميخريد مناسب خانه ي شما باشد.

3-اگر اکثرا در خانه پيانو ميزنيد يک پيانو آکوستيک بخريد: پيانوهاي آکوستيک-که شامل پيانوهاي گرند و ديواري هستند- صداي خيلي بهتري دارند. اين پيانوها معمولا خيلي جذابتر هستند و به دکوراسيون خانه شما جلوه ميدهند. 

توضيحات بيشتر را باکليک بر روي لينک زير بخوانيد:

قبل از خريد اينترنتي هر نوع پيانو حتما اين راهنماي خريد را بخوانيد!



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

در ادامه آموزش هاي مربوط به آهنگسازي در اين مطلب 4 تا از بهترين و جديدترين نرم افزارهاي حرفه اي آهنگسازي در کامپيوتر را به شما معرفي مي کنيم و لينک دانلود آنها را هم در اختيارتان قرار مي دهيم.

1- نرم افزار کيوبيس

CubaseE95-large

بدون شک بهترين نرم افزار حال حاضر در زمينه آهنگسازي همين کيوبيس است. محبوبترين نرم افزار آهنگسازي ديجيتال، ضبط، تنظيم، ميکس و مسترينگ موسيقي ! يک محيط کار صوتي ديجيتال کامل براي توليد موسيقي ! نرم افزار Cubase ‌پروژه هايي ايجاد مي کند که به کاربر اجازه مي دهند فايل هاي MIDI، ترک هاي صوتي خام و ديگر اطلاعات مربوطه مانند متن موسيقي را ويرايش کرده و آنها را با فرمت هايي نظير نت هاي موسيقي، کنسول ويرايش، ليست هاي رويداد و غيره عرضه کند. کاربر همچنين مي تواند ترک هاي مختلف را با هم در يک فايل استريوي. wav ميکس کرده و براي رايت شدن روي يک ديسک با فرمت Red Book يا با فرمت MP3 براي رايت شدن روي CD يا DVD‌ به صورت فايل يا براي انتشار در اينترنت، آماده کند.

براي آشنايي با ساير نرم افزارها به لينک زير مراجعه نماييد:

4 تا از بهترين نرم افزارهاي حرفه اي آهنگسازي در کامپيوتر



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

سازدهني يا هارمونيکا وسيله اي مقرون بصرفه و قابل حمل است که برخلاف سايز کوچک و قيمت نسبتا کم، صدا و تن هاي فوق العاده اي ايجاد ميکند. با اين ساز ميتوان سبک هاي,blues, country rock و همچنين jazz و classicalنواخت. در اين متن ما به انواع سازدهني نگاهي ميکنيم و همچنين سازدهني هاي مناسب براي افراد مبتدي و متوسط را معرفي ميکنيم.

انواع ساز دهني

انواع مختلف هارمونيکا بطور ريز:

1) کروماتيک

2) دياتونيک

3) ترمولو

4) اکتاو

5) ارکسترا

اما ساز دهني ها بر اساس قابليت هاي مختلف و جنس صدايشان به 3 دسته ي دياتونيک،کروماتيک و ترمولو تقسيم بندي ميشوند:

مارک هاي مناسب براي افراد مبتدي:

شرکت هوهنر HOHNER: شرکت هوهنر از سال 1857 کار خود را شروع کرده و در حال حاضر يکي از بهترين کمپاني هاي ساخت هارمونيکا مي باشد.

شرکت سيدل SEYDEL: شرکت سيدل از سال 1847 کار خود را شروع کرده و جز اولين و قديمي ترين شرکت هاي ساخت هارمونيکاست که با ساخت تيغه هايي از جنس استيل زد زنگ سازهاي بسيار خاصي را با صدايي جذاب توليد کرده است.

شرکت سوزوکي SUZUKI: شرکت نوپاي سوزوکي از سال 1953 کار خود را با دستگاه هايي پيشرفته آغازکرده است و قيمت آنها نسبتا مناسب است.

شرکت YONBERG: هارمونيکا ND مفتخر به دريافت نمايندگي اصلي اين شرکت در ايران شده است.

شرکت EASTTOP: شرکت نوپاي چيني که داراي ساز هاي کروماتيک با قيمت مناسب تر براي افراد مبتدي و متوسط و حرفه اي است , قابل ذکر است که ايستاپ با شانه ايي از جنس برنج که توسط اين کارخانه توليد ميشود يکي از بهترين ساز هاي دنيا مي باشد.

توضيحات بيشتر را با کليک بر روي لينک زير بخوانيد:

نکات بسيار مهم قبل از خريد انواع ساز دهني



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

براي يک ويولنيست کيفيت مناسب آرشه و ويولن ضروري است تا آهنگ هاي زيبا و الهام بخش بزند. در اين مطلب يک راهنماي خريد آرشه ويولن کامل را در اختيارتان قرارر ميدهيم تا به راحتي بتوانيد آرشه مخصوص خود را خريد کنيد.

موارد ضروري هنگام خريد آرشه:

مهمترين معياري که بايد در نظرگرفته شود اين است که آرشه به راحتي در دستتان قرار گيرد و همچنين صدايي است که هنگام استفاده از آن توليد ميشود:

1-وزن و تعادل آرشه بايد طوري باشد که مانند امتداد طبيعي دست و بازويتان باشد. به وزن واقعي آرشه توجه کنيد (متوسط وزن آرشه 60 گرم است)، اما نکته ي مهم تر اين است که هنگام نواختن با آن احساس راحتي ميکنيد يانه. چند تا از آنها را امتحان کنيد از legato تا staccato.

2-به تفاوت صداي آرشه ها توجه کنيد. اگر نميتوانيد تفاوت صداي دو آرشه را تشخيص دهيد و فکر ميکنيد صداي آنها با هم يکي است، يک نوع ارزانتر برداريد. هر ماه يک آرشه ي گرانتر امتحان کنيد و تا تفاوت صداي آنها را متوجه نشديد خريد نکنيد! موادي که براي ساخت آرشه استفاده ميشود مستقيما برروي صداي آن تاثير ميگذارد. 

3- شکل آرشه هم برروي سختي آن تاثير گذار است. بيشتر آرشه ها حالت گرد دارند که انعلاف پذيرترند و آرشه هاي هشت ضلعي سفت تر از گردها هستند. آرشه هايي که خيلي نرم هستند هم وضوح کمي دارند که بيان و تکنيک را به درستي نشان نميدهند. 

در مورد مواد سازنده ي آرشه چه چيزي بايد بدانيد؟

ادامه توضيحات را با مراجعه به لينک اصلي زير بخوانيد:

نکات بسيار مهم قبل از خريد آرشه ويولن



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

ساختار ويولن

ساختار ساز ويولن

کدام نوع ويولن را انتخاب کنم؟

1- ويولن آکوستيک: ويولون هاي آکوستيک که ساده ترين نوع ويولون ها هستند ، براي افراد مبتدي مناسب اند.

2- ويولن الکتريک: ويولون الکتريک داراي يک خروجي الکتريکي صدا است و معمولا بدنه آن از جنس فلز ساخته مي شود. اين ساز موسيقي در سبک هاي راک ، پاپ و … مورد استفاده قرار مي گيرد. ويولن‌هاي الکتريک با بدنه فلزي معمولا يک طراحي غيرسنتي و غير شبيه به ويولن هاي آکوستيک دارند تا در حد امکان وزن کمتري را داشته باشند. ويولن‌هاي الکتريک ممکن است تعداد بيشتري سيم نسبت به ويولون هاي آکوستيک داشته باشند. سيگنال ‌هاي ويولن الکتريک مثل گيتار الکتريک بر اثر پردازش‌هاي الکترونيکي، براي بدست آوردن صداي دلخواه به وجود مي‌آيد.

3- ويولن آلتو ( ويولا): شکل ظاهري اين ساز شبيه ويولن هاي آکوستيک است و نوازنده در هنگام نواختن مثل ويولن آن را روي شانه چپ قرار مي دهد.از آن جايي که اين ساز از لحاظ اندازه مقدار کمي (حدود 5 سانتيمتر) از ويولن بزرگتر است ، براي افرادي که با موسيقي آشنايي کمتري دارند ، تشخيص آن از ويولن مشکل است. اين ساز از نظر ميدان زير و بمي اندکي پايين تر از ويولن است و ميدان صوتي تنگ تر از آن دارد. اين ساز صدايي غني ، نافذ ، تيره ، آرامش بخش و سبک دارد.

4- ويولن سِل: اين ساز ها به علت اندازه بزرگ ، بر خلاف ويولن و ويولن آلتو، روي شانه نوازنده قرار نمي گيرد. 

5- کنترباس (دابل باس): اين ساز از لحاظ اندازه بزرگترين عضو خانواده سازهاي زهي آرشه اي است. براي نواختن اين ساز، نوازنده مي ايستد و ساز را در کنار خود مي گيرد و به گونه اي که دسته آن بالاتر از شانه سمت چپ نوازنده قرار مي گيرد و آن را مانند ويولن سل با کشيدن افقي آرشه مي نوازد. 

ادامه متن را با کليک بر روي لينک زير بخوانيد:

5 تا از بهترين ويولن ها براي افراد مبتدي-متوسط



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

اگر نوع گيتار خود را انتخاب کرده ايد از لينک هاي زير راهنماي دقيق هر نوع گيتار را مطالعه کنيد در غير اين صورت اين مقاله بطور کلي يک راهنماي خريد جامع در مورد انواع گيتار ارائه مي دهد:

  • راهنماي خريد گيتار الکتريک
  • راهنماي خريد گيتار فلامنکو
  • راهنماي خريد گيتار کلاسيک
  • راهنماي خريد گيتار آکوستيک
  • راهنماي خريد سيم گيتار

مرحله ي اول

1- نوع گيتار خود را انتخاب کنيد:

در اين مقاله گفتيم که کدام سبک گيتار را انتخاب کنيم؟ بسياري از مردم توصيه ميکنند گيتار آکوستيک را به عنوان اولين گيتار انتخاب کنيد چون شما ميتوانيد بدون لوازم جانبي که در گيتارهاي الکتريک لازم است-مثل آمپ ها- کار خود را آغاز کنيد. با اين وجود ممکن است سيم هاي فولادي که در اکثر گيتارهاي آکوستيک استفاده ميشود براي انگشتان شما سخت باشد. گيتارهاي آکوستيک براي تمام انواع موسيقي مانند folk, rock, country و virtually و ديگر سبک ها عالي هستند.

2-گيتار کلاسيک سيم نايلوني را براي نوازندگي آسانتر انتخاب کنيد:

گيتارهاي کلاسيک بدنه ي کوچک تري دارند که باعث ميشود در دست نگهداشتن آنها راحتتر باشد. همچنين سيم هاي نايلوني که در آنها استفاده ميشود راحتتر از سيم هاي فولادي هستند که باعث ميشود اين نوع گيتار براي نوک انگشتانتان نرم تر باشد. 

...

مرحله ي دوم

يک گيتار خاص انتخاب کنيد:

تنها معياري که براي انتخاب گيتار وجود دارد اين است که شما آن را دوست داشته باشيد. اگر شما آهنگ ها و موسيقي نوازنده ي خاصي را دوست داريد پس گيتاري را انتخاب کنيد که همان صدا را بدهد و يا شبيه آن باشد.

2-براي راحتتر شدن کارتان يک کيت استارتر بخريد:

بسياري از شرکت هاي بزرگ گيتار، يک بسته ي لوازم براي مبتدي ها- که براي شروع کارشان لازم دارند- به بازار عرضه ميکنند.

توضيحات بيشتر را با کليک بر روي لينک زير بخوانيد:

نکات مهم براي خريد اينترنتي يک گيتار خوب با قيمت مناسب



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

در اين مقاله 10 تا از بهترين مدل هاي گيتار مبتدي- متوسط که در حال حاضر در ايران با توجه به سه فاکتور کيفيت، قيمت و زيبايي حرف اول را مي زنند معرفي مي کنيم. اين مدل ها حاصل چندين سال تجربه و پرسش هاي متعدد از اساتيد و نوازندگان مختلف است.

معيارهاي انتخاب آکوستيک خوب:

بطور خاص امروز قصد داريم مارک هاي گيتار کلاسيک براي شروع يادگيري را پيشنهاد کنيم. پيشنهادات بر اساس سه معيار اصلي زير است:

1-کيفيت متناسب با قيمت: اين فاکتور يکي از مهم ترين فاکتورها براي افراد مبتدي است. آنها به دنبال قيمت در عين حال کيفيت حداقلي گيتار آکوستيک هستند چون مي دانند که احتمالا بعد از يک سال بايد ساز جديدي تهيه کنند. هر چند اين موضوع بستگي به هدف شما هم دارد که قرار هست حرفه اي تر بنوازيد يا به همين سطح کفايت مي کنيد؟ اينکه شما مي خواهيد با يک گروه حرفه اي نوازندگي کنيد و يا تنها هدفتان نواختن گيتار در مهماني هاي شبانه است بسيار مي تواند در تصميم تان مهم باشد.

2-نظرات اساتيد و هنرجويان: يکي از فاکتورهاي مهم اين است که تجربه در مورد مارک ها چه مي گويد. بخصوص براي افراد مبتدي که بايستي از باتجربه تر ها کمک بگيرند ما هم سعي کرده ايم نه تنها نظرات هنرجويان مختلف بلکه اساتيد نخبه در اين زمينه را استفاده کنيم.

3-ظاهر و زيبايي: هر چند در اولويت نيست ولي بلاخره مهم است. يک گيتار آکوستيک زيبا و شيک مي تواند به شما انگيزه نواختن دهد. پس سعي مي کنيم زيباترين ها را در نظر بگيريم.

ساختار گيتار آکوستيک

6 تا از بهترين گيتارهاي آکوستيک مبتدي-متوسط:

جهت آشنايي با انواع اين گيتارها به لينک زير رجوع نماييد:

راهنماي خريد گيتار آکوستيک مبتدي-حرفه اي +معرفي 10 مدل برتر



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

در ادامه آموزش هاي کاربردي گيتار کلاسيک امروز قصد داريم چند تا از بهترين مارک ها و مدل هاي دقيق گيتار کلاسيک براي افراد مبتدي که قصد يادگيري اين ساز جذاب را دارند معرفي کنيم. اين مقاله حاصل تجربه چندين ساله و نظريات اساتيد مختلف است که پيشنهاد مي کنيم مدل هاي پيشنهاد شده را خريداري کنيد.  پيشنهادات بر اساس سه معيار اصلي زير است:

1-کيفيت متناسب با قيمت: اين فاکتور يکي از مهم ترين فاکتورها براي افراد مبتدي است. آنها به دنبال قيمت در عين حال کيفيت حداقلي گيتار کلاسيک هستند چون مي دانند که احتمالا بعد از يک سال بايد ساز جديدي تهيه کنند.

2-نظرات اساتيد و هنرجويان: يکي از فاکتورهاي مهم اين است که تجربه در مورد مارک ها چه مي گويد. بخصوص براي افراد مبتدي که بايستي از باتجربه تر ها کمک بگيرند ما هم سعي کرده ايم نه تنها نظرات هنرجويان مختلف بلکه اساتيد نخبه در اين زمينه را استفاده کنيم.

3-ظاهر و زيبايي: هر چند در اولويت نيست ولي بلاخره مهم است. يک گيتار کلاسيک زيبا و شيک مي تواند به شما انگيزه نواختن دهد. پس سعي مي کنيم زيباترين ها را در نظر بگيريم.

1- مدل ياماها C40

C40

 

جهت آشنايي با ساير گيتارهاي مشابه بر روي لينک زير کليک کنيد:

بهترين مارک گيتار کلاسيک براي شروع يادگيري و خريد



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

در ادامه آموزش هاي کاربردي گيتار کلاسيک، در اين مقاله يک راهنماي خريد جامع در خصوص خريد گيتار کلاسيک را به شما معرفي مي کنيم تا جداي از اينکه قرباني افراد سودجو نشويد، بتوانيد يک انتخاب عالي داشته باشيد.

کليات

گيتار کلاسيک خوب خيلي ارتباطي به مارک آن و سازنده ندارد اگر چه پيشنهاد مي کنيم از بين حدود 6 برند معروف انتخاب کنيد. يک روش عالي براي خريد يک گيتار کلاسيک خوب اين است که فاکتورهاي يک گيتار کلاسيک خوب را بلد باشيد يا اينکه به فروشنده اعتماد داشته باشيد. يک نکته مهم اين است که به هيچ وجه خريد گيتار را به استاد خود نسپاريد و يا به فروشگاهي که استادتان مي گويد برويد و بگوييد از طرف فلاني آمده ام نرويد (ممکن است استاد با فروشنده، کمسيون کاري داشته باشد) مگر اينکه 100 درصد به استاد خود اطمينان داشته باشيد. خريد گيتار کلاسيک را بايد يا خودتان انجام دهيد يا با دوست با مهارتي که کاملا به او اعتماد داريد اين کار را انجام دهيد.

سيم هاي نايلوني 2 مزيت براي تازه کارها دارد:

1- اين سيم ها براي انگشتها راحت ترند. بعضي از معلم هاي گيتار از بچه ها ميخواهند تا آموزش را با سيم هاي نايلوني آغاز کنند تا در کار کردن با سيم هاي فولادي نا اميد نشوند.

2- به دليل اينکه آنها براي فرت-فرت برد گيتار ميله اي باريک آهني دارد که به آن ها فرت گفته مي شود- راحتترند ،لازم نيست که فرت برد گيتار به اندازه ي گيتارهاي سيم فولادي دقيق باشد.

سيم هاي نايلوني 2 مزيت براي تازه کارها دارد:

1- اين سيم ها براي انگشتها راحت ترند. بعضي از معلم هاي گيتار از بچه ها ميخواهند تا آموزش را با سيم هاي نايلوني آغاز کنند تا در کار کردن با سيم هاي فولادي نا اميد نشوند.

2- به دليل اينکه آنها براي فرت-فرت برد گيتار ميله اي باريک آهني دارد که به آن ها فرت گفته مي شود- راحتترند ،لازم نيست که فرت برد گيتار به اندازه ي گيتارهاي سيم فولادي دقيق باشد.

گفتني است گيتارهاي سيم نايلوني 2 عيب هم نسبت به سيم فولادي ها دارند از جمله:

...

ادامه متن را با مراجعه به لينک زير بخوانيد:

قبل از خريد گيتار کلاسيک اين نکات بسيار مهم را بخوانيد



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

در ادامه آموزش هاي کاربردي گيتار فلامنکو امروز قصد داريم چند تا از بهترين مارک ها و مدل هاي دقيق گيتار فلامنکو براي افراد مبتدي که قصد يادگيري اين ساز جذاب را دارند معرفي کنيم. اين مقاله حاصل تجربه چندين ساله و نظريات اساتيد مختلف است که پيشنهاد مي کنيم مدل هاي پيشنهاد شده را خريداري کنيد. پيشنهادات بر اساس سه معيار اصلي زير است:

1-کيفيت متناسب با قيمت: اين فاکتور يکي از مهم ترين فاکتورها براي افراد مبتدي است. آنها به دنبال قيمت در عين حال کيفيت حداقلي گيتار فلامنکو هستند چون مي دانند که احتمالا بعد از يک سال بايد ساز جديدي تهيه کنند.

2-نظرات اساتيد و هنرجويان: يکي از فاکتورهاي مهم اين است که تجربه در مورد مارک ها چه مي گويد. بخصوص براي افراد مبتدي که بايستي از باتجربه تر ها کمک بگيرند ما هم سعي کرده ايم نه تنها نظرات هنرجويان مختلف بلکه اساتيد نخبه در اين زمينه را استفاده کنيم.

3-ظاهر و زيبايي: هر چند در اولويت نيست ولي بلاخره مهم است. يک گيتار فلامنکو زيبا و شيک مي تواند به شما انگيزه نواختن دهد. پس سعي مي کنيم زيباترين ها را در نظر بگيريم.

1- مدل 3f الحمبرا

3f الحمبرا

2- گيتار فلامنکو سانچز مدل Antonio sanchez 1018

...

براي آشنايي با ساير گيتارها به لينک زير مراجعه نماييد:

بهترين مارک گيتار فلامنکو براي يادگيري و خريد کدام است؟



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

همه ي گيتارها سيم دارند و به آن نياز دارند اما به دليل اينکه انواع بسيار گوناگوني از سيم ها (بيش از 14 شرکت مطرح) در بازار وجود دارد ممکن است گيج شويد که کداميک را خريداري کنيد.در اين مطلب ما يک راهنماي کامل که قبل از خريد سيم گيتار بايد مطالعه کنيد را در اختيارتان قرار مي دهيم. دقت کنيد و باز هم دقت کنيد هيچ مدلي را نمي توان براي کسي پيشنهاد داد و انتخاب سيم گيتار فقط با کمک فاکتورهاي گفته شده در بالا و توسط خود شما بايد انتخاب شود. اين موضوع بسيار مهم است. بسياري از مردم اهميت و نقش حياتي سيم هاي گيتار را ناديده ميگيرند. سيم ها باعث صدا و احساس و نواختن بهتر مي شوند. سيم هاي قديمي باعث ايجاد مشکل در صدا و تون هاي گيتار ميشود در حالي که سيم هاي جديد ميتوانند به صداي گيتار شما زندگي جديد ببخشند و آن را بهتر کنند. صداي گيتار خود را به بهترين نحو حفظ کنيد. در ادامه ما به شما در درک دنياي سيم هاي گيتار کمک ميکنيم:

اندازه سيم:

دو فاکتور مهم تون صدا و پخش صداي گيتار اندازه (سبک و سنگيني) سيم است که تفاوت هاي واقعي در صداي گيتارتان ايجاد ميکند. اندازه به ضخامت سيم اشاره ميکند. نوازنده ها معمولا سايز اولين سيم (E بالا درتونظيم استاندارد) را بيان ميکنند. براي مثال وقتي نوازنده اي ميگويد من از 10S استفاده ميکنم يعني اندازه ي اولين سيم.010 است.

خب اندازه ي سيم هنگام خريد چگونه به کارتان مي آيد؟ انتخاب اندازه ي سيم کاملا شخصي و براساس سونيک (Sonic) ، سبک نواختون و ابزار هاي خاص است. بعضي از مبتدي ها ممکن است سيم هاي سبک تر را انتخاب کنند چون با آنها راحتترند. نوازنده هاي باتجربه هم سريعا اولويت خود را انتخاب ميکنند. توجه کنيد تغيير اندازه ي زياد سيم ها ميتواند نياز به تونظيم دسته يا پل-خرک- داشته باشد.

ساختار سيم

ادامه مطلب را با کليک بر روي لينک زير بخوانيد:

نکات بسيار مهم براي خريد سيم گيتار که بايد بدانيد



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

پيدا کردن بهترين گيتار آکوستيک يا آکوستيک-الکتريک فلامنکو بدليل تنوع برندها و شکل هاي مختلفي که در بازار وجود دارد کاري دلهره آور است. ما اين کار را براي شما آسان کرديم. در اينجا ما بهترين انتخابها را با جزئيات دقيق برايتان مشخص مي کنيم.

مقدمه

قوانين اصلي براي خريد اولين گيتار وجود دارد. به عنوان مثال بايد ابتدا مشخص کنيد که درمدت زمان کم يا زيادي مي خواهيد گيتار بزنيد ، به اين معني که شما ممکن است در سال بعد بخواهيد يک گيتار جديدتر بخريد. همچنين مقدار هزينه اي که ميخواهيد براي خريد گيتار صرف کنيد را همين ابتدا تعيين کنيد. اگر ميخواهيد در مدت طولاني مثلا چند سال گيتار بزنيد بايد هزينه ي بيشتري صرف کنيد تا گيتاري با کيفيت بالا بخريد که پرهزينه است. اما اگر فقط ميخواهيد تمرين کنيد لازم نيست که هزينه ي زيادي صرف خريد گيتار کنيد، گيتارهاي ارزان قيمتي که از 1 ميليون تومان تجاوز نميکنند هم کافي است.

16 مورد از بهترين گيتارهاي فلامنکو و بهترين برند هاي آن

در اينجا بهترين گيتارهاي آکوستيک و آکوستيک-الکتريکي فلامنکو که در بازار است براي شما آورده ايم:

1- گيتار فلامنکو با سيم نايلوني Cordoba F10 Acoustic
2- گيتار فلامنکو با سيم نايلوني Cordoba F7 Acoustic
3- مدل Cordoba GK Studio Negra
4- مدل 3f الحمبرا (فوق العاده براي مبتدي ها)
5- مدل  Alhambra 5F CW E2 (فوق العاده براي افراد مبتدي-متوسط)
6- مدل  Alhambra 7FC

گيتار فلامنکو Alhambra 7FC

براي آشنايي با موارد بيشتر بر روي لينک زير کليک کنيد:

معرفي 16 نوع از بهترين گيتارهاي فلامنکو جهت خريد



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

اين مقاله راهنماي خريد گيتار الکتريک را برحسب نيازتان به شما ميدهد.

کليات

ما اين راهنماي خريد را به سه بخش تقسيم مي کنيم. بخش اول که ساختمان گيتار الکتريک را توضيح مي دهد و در بخش دوم نکات مهم در راهنماي خريد و بخش سوم هم گيتارهاي پيشنهادي ما به تفکيک سطح مبتدي تا حرفه اي معرفي مي شوند.

همانگونه که در اکثر راهنماهاي خريد سازهاي مختلف موسيقي هم به شما مي گويند، گيتار الکتريک خوب خيلي ارتباطي به مارک آن و سازنده ندارد. تنها روش براي خريد يک گيتار الکتريک خوب اين است که فاکتورهاي يک گيتار الکتريک خوب را بلد باشيد يا اينکه به فروشنده اعتماد داشته باشيد. يک نکته مهم اين است که به هيچ وجه خريد گيتار الکتريک را به استاد خود نسپاريد و يا به فروشگاهي که استادتان مي گويد برويد و بگوييد از طرف فلاني آمده ام نرويد (ممکن است استاد با فروشنده، کمسيون کاري داشته باشد) مگر اينکه 100 درصد به استاد خود اطمينان داشته باشيد. خريد گيتار الکتريک را بايد يا خودتان انجام دهيد يا با دوست با مهارتي که کاملا به او اعتماد داريد اين کار را انجام دهيد.

بخش اول- ساختار گيتار الکتريک

بخش دوم- نکاتي که در گيتار الکتريک بايد مدنظر قرار دهيم
بخش سوم- گيتارهاي الکتريک پيشنهادي ما

براي افراد مبتدي-متوسط

براي افراد حرفه اي

توضيحات و نکات کاربردي را با مراجعه به لينک زير بخوانيد:

قبل از خريد گيتار الکتريک اين 6 نکته ي مهم را بخوانيد



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

اين مقاله راهنماي خريد گيتار الکتريک را برحسب نيازتان به شما ميدهد.

کليات

ما اين راهنماي خريد را به سه بخش تقسيم مي کنيم. بخش اول که ساختمان گيتار الکتريک را توضيح مي دهد و در بخش دوم نکات مهم در راهنماي خريد و بخش سوم هم گيتارهاي پيشنهادي ما به تفکيک سطح مبتدي تا حرفه اي معرفي مي شوند.

همانگونه که در اکثر راهنماهاي خريد سازهاي مختلف موسيقي هم به شما مي گويند، گيتار الکتريک خوب خيلي ارتباطي به مارک آن و سازنده ندارد. تنها روش براي خريد يک گيتار الکتريک خوب اين است که فاکتورهاي يک گيتار الکتريک خوب را بلد باشيد يا اينکه به فروشنده اعتماد داشته باشيد. يک نکته مهم اين است که به هيچ وجه خريد گيتار الکتريک را به استاد خود نسپاريد و يا به فروشگاهي که استادتان مي گويد برويد و بگوييد از طرف فلاني آمده ام نرويد (ممکن است استاد با فروشنده، کمسيون کاري داشته باشد) مگر اينکه 100 درصد به استاد خود اطمينان داشته باشيد. خريد گيتار الکتريک را بايد يا خودتان انجام دهيد يا با دوست با مهارتي که کاملا به او اعتماد داريد اين کار را انجام دهيد.

بخش اول- ساختار گيتار الکتريک

بخش دوم- نکاتي که در گيتار الکتريک بايد مدنظر قرار دهيم
بخش سوم- گيتارهاي الکتريک پيشنهادي ما

براي افراد مبتدي-متوسط

براي افراد حرفه اي

توضيحات و نکات کاربردي را با مراجعه به لينک زير بخوانيد:

قبل از خريد گيتار الکتريک اين 6 نکته ي مهم را بخوانيد



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

1- کليات

همانگونه که در اکثر راهنماهاي خريد سازهاي مختلف موسيقي هم به شما مي گويند، ني خوب خيلي ارتباطي به مارک آن و سازنده ندارد. يک روش براي خريد ني خوب اين است که فاکتورهاي آن را مسلط بوده، يا اينکه به فروشنده اعتماد داشته باشيد. يک نکته مهم اين است که خريد ني را به استاد خود نسپاريد و يا به فروشگاهي که استادتان مي گويد برويد و بگوييد از طرف فلاني آمده ام نرويد (واقعا اين کار را نکنيد!) مگر اينکه 100 درصد به استاد خود اطمينان داشته باشيد. در اين مقاله راهنماي کاملي در اين مورد تهيه کرده ايم.

2- معرفي اجزاي ني

قبل از خريد يک ني خوب بايد اجزاي آن را بشناسيد، زيرا اگر به فروشنده اعتماد نداشته باشيد بايد اجزاي اصلي که در ادامه مقاله توضيح داده مي شوند را موقع خريد تست کنيد. مي بينيد که ني عمدتا از 4 قسمت تشکيل مي شود و اتصال آنها بهم از فاکتورهاي باکيفيت بودن ني است.

3- قيمت
4- مشخصات ظاهري
5- مارک هاي ني
6- نظرات کاربران حرفه اي در فضاي مجازي

محسن رحيميان معتقد است:

“مشخصات ظاهري يک ني خوب:
تناسب بند ها (در ني مرغوب بند ها با فاصله مناسب از بالا به پايين کوتاه تر مي شوند)
جنس ني : معمولا ني مناطق کويري به خصوص کاشان جنس مرغوب تري دارند و مي توان صداي دلنشين تري اخذ کرد . 
صاف بودن و اينکه ساز داراي انحنا و کجي نباشد. البته براي خريد ني بهتره که با يک آدم خبره اين کار رو انجام بديد چون فقط تجربه س که مي تونه يک ني خوب رو از بد تشخيص بده وگرنه از روي ظاهر ني نميشه تشخيص داد.

توضيحات بيشتر را با مراجعه به لينک زير بخوانيد:

قبل از خريد اينترنتي ساز ني حتما اين مطلب را بخوانيد!



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد